פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ניסיון לראיון עם דן ביברו ואיתן כסיף
מלחמת מיץ בשפריץ - המוגזים נגד המיצים. ''תוחזר הקולה לאמריקה'', זועקת המחאה מעל שלטי החוצות של ספרינג, והמשפט המתבקש בהמשך מדבר ללא מילים על זכויות המיץ בארץ ההדר. המתקפה הבלתי רלוונטית לכאורה, של המיצים בתוססים באה בהמשך לחשיפת נתוני הסקרים (שנערכו מן הסתם על ידי יפאורה), המראים העדפה משמעותית של הישראלי המצוי לכיוון המיץ ולא המשקה המוגז (למעלה מ-50%).
זוכרים מהילדות את הפתגם ''שניים רבים השלישי לוקח?'' אם חשבנו שמלחמת גוג ומגוג (קוק ומקוק?) בין קולה לפפסי תשאיר בצל את המשקאות המקומיים, לא כך חשבו ביפאורה. באותה הזדמנות הם יצאו גם בבקבוק משפחתי של מיץ טבעי (?), שמאפשר להם להביט פקק אל פקק בגובה המדף ברשתות השיווק.
כדי לשמוע יותר פרטים פניתי אל דן ביברו, אשר היפנה אותי אל איתן כסיף, שבדיוק נסע לחו''ל ויחזור אחרי סגירת הגליון. כך נשארתי רק עם כמה השערות ותחושות: האם מלחמת הענקים מאמריקה הגיע למצב הנותן לצרכנים הישראלים תחושה של ילידים שאינם מבינים? האם יתכן שפרסום המחאה של ספרינג יעורר ''פטריוטיזם צרכני'' ויעביר את טעמי הלקוחות אל המיצים הלא-מוגזים? באם יפאורה וגת, המתחרים ביניהם על שוק המיצים יחברו יחדיו להוציא להם את הגז לפני שיוציאו להם את המיץ? אם כן (וגם אם לא) נראה שבכל זאת צפוי לנו קיץ חם (וזה מה שרציתי לשאול את איתן כסיף).
איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו.
חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול.
כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות.
http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499
ניסיון לראיון עם דן ביברו ואיתן כסיף
מלחמת מיץ בשפריץ - המוגזים נגד המיצים. ''תוחזר הקולה לאמריקה'', זועקת המחאה מעל שלטי החוצות של ספרינג, והמשפט המתבקש בהמשך מדבר ללא מילים על זכויות המיץ בארץ ההדר. המתקפה הבלתי רלוונטית לכאורה, של המיצים בתוססים באה בהמשך לחשיפת נתוני הסקרים (שנערכו מן הסתם על ידי יפאורה), המראים העדפה משמעותית של הישראלי המצוי לכיוון המיץ ולא המשקה המוגז (למעלה מ-50%).
זוכרים מהילדות את הפתגם ''שניים רבים השלישי לוקח?'' אם חשבנו שמלחמת גוג ומגוג (קוק ומקוק?) בין קולה לפפסי תשאיר בצל את המשקאות המקומיים, לא כך חשבו ביפאורה. באותה הזדמנות הם יצאו גם בבקבוק משפחתי של מיץ טבעי (?), שמאפשר להם להביט פקק אל פקק בגובה המדף ברשתות השיווק.
כדי לשמוע יותר פרטים פניתי אל דן ביברו, אשר היפנה אותי אל איתן כסיף, שבדיוק נסע לחו''ל ויחזור אחרי סגירת הגליון. כך נשארתי רק עם כמה השערות ותחושות: האם מלחמת הענקים מאמריקה הגיע למצב הנותן לצרכנים הישראלים תחושה של ילידים שאינם מבינים? האם יתכן שפרסום המחאה של ספרינג יעורר ''פטריוטיזם צרכני'' ויעביר את טעמי הלקוחות אל המיצים הלא-מוגזים? באם יפאורה וגת, המתחרים ביניהם על שוק המיצים יחברו יחדיו להוציא להם את הגז לפני שיוציאו להם את המיץ? אם כן (וגם אם לא) נראה שבכל זאת צפוי לנו קיץ חם (וזה מה שרציתי לשאול את איתן כסיף).
שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים www.nosweat.co.il
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.